در حال بارگیری...
30 سپتامبر

دکوراسیون اداری کلاسیک

 تاریخچه دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون اداری کلاسیک یکی از سبک های معروف و لاکچری دکوراسیون داخلی هست که هم در محیط های اداری و هم دکوراسیون داخلی منزل بسیار محبوب می باشد.

دکوراسیون کلاسیک تاثیر گرفته ار زمان روم و یونان باستان می باشد. گرچه امروز دستخوش تغییرات زیادی قرار گرفته اما با این حال برخی از عناصر و المان ها همچنان قابل تشخیص هستند. حتی می توان گفت سبک دکوراسیون کلاسیک در عصر مدرن یکی از قابل توجه ترین و محبوبترین سبک ها در بین بسیاری از افراد است.

افرادی با روحیه نوستالژی، آرام، درون گرا، منضبط و قانون مند معمولا از طرفداران این سبک هستند.

بعد از فضای مسکونی، شرکت ها و دفاتر رده بالا و بزرگ به دلیل شمایل فوق لاکچری و تاثیرگذار این سبک از جمله محیط هایی هستند که استقبال زیادی از  سبک کلاسیک می کند.

در این مطلب قصد داریم راهکارهایی برای داشتن یک دکوراسیون اداری کلاسیک شیک و چند نمونه دکوراسیون با این سبک را به شما معرفس می کنیم.

طراحی داخلی دکوراسیون اداری کلاسیک

طراحی ساختمان به دو بخش کلی طراحی داخلی و طراحی بیرون یا خارجی تقسیم می شود.

در طراحی خارجی یا بیرونی ما با نوع معماری، مصالح و متریال های مورد استفاده و بنای کلی ساختمان سر و کار داریم. در صورتی که در طراحی یا در واقع دکوراسیون داخلی مواردی از جمله استفاده از رنگ ها، چیدمان و به طور کلی عناصر جزئی تر  مانند بافت پارچه ها، نوع مبلمان و … اهمیت دارند.

موضوع مورد بخث ما در این مطالب فقط طراحی داخلی فضا می باشد.

رنگ ها در دکوراسیون کلاسیک

اگکر بخواهیم نسبت به تاریخچه سبک کلاسیک نشانه ها را برسی کنیم یکی از نشانه های مهم این سبک وجود ستون ها ی بلند و بزرگ رنگ های طلایی و پ زرق و برق، پرده های مخمل، درها و پنجره ها عهظیم و … می باشد. در و اقع می توان گفتدرون مایه و مفهوم این سبک نشان دادن عظمت و بزرگی و اشراف زادگی است.

بنابراین استفاده از این سبک در محیط و فضاهای کوچک اصلا پیشنهاد نمی شود. پس  اگر قصد طراحی دفتر کار کوچک را دارید سبک کلاسک را از لیت خود حذف کنید و به گزینه های مدرن تر فکر کنید.

مهمترین عاملی که می توان نوع سبک و دکورسیون شما را مشخص کنید رنگ ها هستند. رنگ زمینه اصلی برای تشکیل سبک مورد نظر را فراهم می کند.

از رنگ های اصلی که در سبک دکوراسیون اداری کلاسیک امروزه استفاده می شوند، می توان به رنگ هایی با تناژ های قهوه ای تیره، قرمز یاقوتی، عسلی، ، طلایی، مشکی و به طور کل رنگ های تیره و گرم اشاره کرد.

متریال ها در دکوراسیون کلاسیک

پر واضح است که بارز ترین نشانه سبک دکوراسیون کلاسیک استفاده از عناصری با بیس چوبی می باشد. متریال چوب یکی از پر استفاده ترین مترایل های این سبک است.

معمولا در یک محیط اداری با سبک دکوراسیون کلاسیک سعی می شود میز اداری و کتابخانه که از عناصر مهم دکوراسیون اداری هستند از نوع چوبی و مرغوب تهیه شود. به خصوص یکی از مهمترین بخش ها در محیط های اداری اتاق مدیریت می باشد که مبلمان این بخش همیشه مرغوب تر باشکوه و شیک تر انتخاب می شود.

استفاده از میزهایی با منبت کاری یا ترکیب شده با متریالهای برنج یا برنز یادآور شکوه و عظمت دوران سلطنتی و نشان دهنده قانون مندی، ثبات و عظمت می باشد.

به همین خاطر در خیلی از محیط های اداری شاهد این هستیم که فقط اتاق مربوط به مدیریت دارای سبک کلاسیک است و باقی بخش ها فقط چیدمانی تاثیر گرفته از این سبک دارند.

فرش های دست بافت، کتابخانه های بزرگ،تابلو فرش، مبلمان چرم، نور پردازی و استفاده از آباژورهای زیاد از دیگر عناصر هستند که می تواند یک سبک کلاسیک شیک برای محیط ایجاد کنند.

شما را به دیدن چند نمونه از زیباترین دکوراسیون های اداری کلاسیک دعوت می کنیم.

ایده دکوراسیون محیط اداری به سبک کلاسیک

پارتیشن اداری

پارتیشن اداری تولید کننده انواع پارتیشن اداری شامل، پارتیشن دوجداره، پارتیشن تکجداره، پارتیشن ام دی اف، پارتیشن آلومینیوم و دکوراسیون اداری

دیدگاه خود را بنویسید